به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، کارشناسان اداره کل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان با هدف آمادگی برای افزایش تقاضای سفر زائران اربعین، وضعیت پایانه مسافربری خلیج فارس بندرعباس را پیش از آغاز موج سفرها بررسی کردند.
در این بازدید که همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی انجام شد، مهدی سیلاوی کارشناس حوزه حملونقل مسافر و همچنین محمد تندرو و ابوطالب کارجو از پایانه بازدید کرده و روند آمادهسازی و نحوه خدماترسانی به زائران را مورد پایش قرار دادند.
این ارزیابی با محوریت نظارت بر عملکرد ۱۷ شرکت مسافربری فعال در پایانه، بررسی وضعیت ناوگان، کنترل مندرجات صورتوضعیتها و ارزیابی شرایط انبارها انجام شد تا در چارچوب ضوابط و مقررات حملونقل عمومی، آمادگی ناوگان برای پاسخگویی به افزایش سفرهای اربعین تضمین شود.
پایانه مسافربری خلیج فارس بهعنوان یکی از مهمترین مراکز حملونقل مسافر در هرمزگان، نقش مؤثری در ساماندهی ترددها دارد. در حال حاضر روزانه ۷۵ تا ۸۰ دستگاه اتوبوس از این پایانه به مسیرهای مختلف کشور حرکت میکنند و برنامههای نظارتی و کنترلی تا پایان ایام اربعین بهصورت مستمر ادامه خواهد داشت.
اداره کل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان با اجرای بازدیدهای دورهای و تشدید نظارت بر فعالیت شرکتهای مسافربری و ناوگان حملونقل عمومی، در تلاش است زمینه ارائه خدمات ایمن، منظم و شایسته را برای مسافران و زائران اربعین حسینی فراهم کند.